lördag, mars 26, 2011

Gå vid sidan

Idag åkte jag och Sky från Stockholm till Uppsala på eftermiddagen, och jag bestämde mig för att vi skulle gå hem från centralstationen! Hade redan gått drygt en timme med Martin längs Huvudstad strand på dagen, men kände att Sky nog skulle uppskatta en långprommis till! Tog en timme och en kvart, och eftersom det till att börja med är gå i stan och därefter på trottoar som gäller så passade jag på att träna gå vid sidan på kommando "här". Sky kan detta, men det är inte så ofta som jag faktiskt tränar på att gå längre sträckor så att han verkligen får slappna av och bara acceptera att han ska lunka på vid min sida tills jag säger något annat. I vanliga fall kommer ganska fort ett varsågod, vilket medfört att han väntar sig detta efter att ha gått vid min sida till exempel vid passage av en annan hund el dyl. Kändes väldigt bra och Sky var såklart jätte duktig! Är så kul också att se hur glädjen spritter i honom när man sedan till slut ger ett varsågod :) Kvällen spenderades för Skys del sovandes, jag hade ett par klasskompisar över på middag och spelkväll. Mycket trevlig lördag! Nu ska jag sova, förlorar ju en timme i natt..

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar