tisdag, mars 29, 2011

Fasanmöte!

Morgonpromenaden drog sig ner på Gottsundagipen och där lyckades Sky nosa sig fram till och stöta upp en redig fasantupp! Ni kan tänka er vad glad han blev över att få lite fågel i näsan efter dessa långa vintermånader :) När jag sa till honom "nämen Sky, vad det pippi" så började svansen gå som en turbopropeller! Jag stannade någon minut och lät honom undersöka platsen, men vi gick inte åt det håll som fasanen flög. Någon annan dag ger vi oss ut där igen och finkammar området, då kanske vi kan få till ett stånd också så får jag tillfälle att träna avance. Det vore toppenbra.

Vi har varit ute och gått mycket de senaste dagarna, nästan tre timmar varje dag. Igår var jag och Lotta ute och sprang en halvtimme på kvällen också, och idag har jag (börjar ångra det nu) gått med på att hänga på klassens "löparess" på en enmilarunda.. Jag får väl göra så gott jag kan helt enkelt, Sky kommer tycka om det iaf!

Dags att cykla till skolan nu.

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar